niedziela, 24 lipca 2016

Przydatne aplikacje i gadżety na ŚDM

Witajcie!

Dzisiaj post bardzo przydatny na najbliższe Światowe Dni Młodzieży. Co mi przydaje się w codziennym życiu w Krakowie? Co ułatwiło mi podróżowanie po mieście?

Dwie aplikacje. Używam je kilka razy dziennie, bez nich ginę w Krakowie.

Mobile MPK - cały rozkład jazdy w jednej aplikacji. Jest bardziej aktualna niż rozkłady na przystankach. Świetna jest opcja wyszukiwania trasy między przystankami. Wadą jest to, że codziennie rano trzeba połączyć się z siecią i pobrać aktualizację. Niestety w wersji offline działa bardzo wolno i się zacina. 


Kiedy nie mam pojęcia gdzie jestem, ani jak nazywa się docelowy przystanek wyszukuję w jakdojade. Ustawiamy Kraków i w tym momencie aplikacja jest bardzo szybka w kilka sekund znajduje miejsce gdzie my jesteśmy. Wyszukuje trasę dojścia do najbliższego przystanku oraz dokładny adres. Plusem jest mapka z możliwością użycia GPS. 
Wiadomo sieć w Krk będzie przesilona. Na pewno potrzebujemy zwykłej papierowej mapy. Kiedy telefon się rozładuje papier zawsze się przyda. 


W Krakowie zaczyna się szał. Na razie jest to zmieniona organizacja ruchu i setki ToiToi ustawionych wszędzie. Krakusi jeśli mogą to biorą urlop i uciekają z miasta. Straszą brakiem wody i paliwa (ceny paliwa poszły w górę). Wprowadzili przepustki, które tylko zawracają głowę mieszkańcom i nie chronią przed terroryzmem. Do szpitali dojazd będzie utrudniony, ale za minimum 80 zł karetka dowiezie cię na wizytę lekarską. Nawet na porodówkę musisz mieć przepustkę. 

4 komentarze:

  1. Masakra, ja mieszkam pod Toruniem , u mnie w pracy też wprowadzili przepustki , zakazy parkowania w niektórych miejscach i różne inne cuda z powodu ŚDM. miejmy nadzieję, że ten czas minie spokojnie i bezpiecznie bez niespodzianek w naszym kraju

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja niestety też mieszkam w Krakowie. Dziś mam wolne, ale jutro jak zacznie sie cała ta impreza niestety już do pracy - i to prawie w samym centrum imprezy bo w strefie Łagiewniki. Już sie martwię jak dojadę, auto odpada choć mam wjazdówkę, a MPK będzie pewnie tak obciążone, że flota będzie pewnie zapchana jak puszki z sardynkami. O urlopie mogę tylko pomarzyć...

    OdpowiedzUsuń
  3. Masakra, jak się cieszę, że nie mieszkam w Krakowie!

    OdpowiedzUsuń
  4. dobrze że mnie ten tłok ominie:D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje bardzo za wszelkie komentarze! W miarę możliwości czasowych odpowiem na Wasze komentarze:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
tu jest to do cookies